Sprzątanie galerii handlowych – co zrobić, żeby było efektywne?

Galerie handlowe i sklepy wielkopowierzchniowe charakteryzują się dużymi powierzchniami, rozległymi ciągami komunikacyjnymi oraz natężonym ruchem. Utrzymanie nienagannej czystości w takim obiekcie nie jest łatwym zadaniem i wymaga doskonałej organizacji pracy. Poza codziennymi czynnościami porządkowymi, w obiektach handlowych zachodzi konieczność wykonywania cyklicznych prac specjalistycznych, które wpływają nie tylko na estetykę obiektu, ale również na bezpieczeństwo klientów. Dowiedz się, jak wygląda kompleksowe i efektywne sprzątanie galerii handlowych.

Kluczowe czynności porządkowe, czyli sprzątanie sklepów

Sprzątanie w obiektach handlowych powinno być wykonywane wg harmonogramu, który tworzy się z uwzględnieniem specyfiki obiektu. Do podstawowych zadań ekipy sprzątającej zalicza się m.in.:

  • mycie i zamiatanie podłóg,

  • usuwanie śmieci i zanieczyszczeń,

  • sprzątanie pomieszczeń sanitarnych i uzupełnianie środków czystości,

  • opróżnianie koszy na śmieci,

  • utrzymywanie w czystości parkingów oraz chodników,

  • czyszczenie półek sklepowych i witryn,

  • częste sprzątanie strefy food court,

  • mycie i dezynfekcję powierzchni kontaktowych, np. klamek czy poręczy.

Poza wykonywaniem czynności zamieszczonych w harmonogramie sprzątania, serwis sprzątający powinien na bieżąco reagować w sytuacji pojawienia się zabrudzeń i niezwłocznie je usuwać. Jak widać, codziennie w wielkopowierzchniowych obiektach handlowych realizuje się szeroki zakres usług sprzątających, dlatego ekipa porządkowa musi być stale na miejscu.

Taki model współpracy znajdziemy w ofercie zamieszczonej na stronie https://czystosc.impel.pl/sprzatanie-obiektow/sprzatanie-w-centrach-i-sieciach-handlowych/.

Specjalistyczne usługi porządkowe dla galerii handlowych

Sprzątanie sklepów i galerii handlowych polega również na wykonywaniu prac cyklicznych oraz usług specjalistycznych. Przykładem jest dokładne czyszczenie schodów ruchomych, konserwacja posadzek, mycie pylonów reklamowych oraz prace wysokościowe wykonywane przez wyszkolonych fachowców za pomocą specjalistycznego sprzętu. Ekipa porządkowa może również odpowiadać za pielęgnację terenów zielonych należących do obiektu.

Tego typu zadania mogą być realizowane przez mobilne grupy, czyli przez pracowników, którzy nie są stale obecni na terenie obiektu, ale zjawiają się tam tylko w ustalonym czasie w celu wykonania konkretnej usługi. 

Technologia i zarządzanie sprzątaniem, czyli wydajność oraz optymalizacja kosztów

Efektywne sprzątanie galerii handlowych nie byłoby możliwe bez wykorzystania zaawansowanej technologii. Wszelkiego rodzaju maszyny i roboty czyszczące, zwiększają wydajność mycia oraz zamiatania dużych powierzchni. Technologia ma również pozytywny wpływ na środowisko naturalne, ponieważ nowoczesne maszyny myjące pozwalają zmniejszyć zużycie  energii elektrycznej oraz wody i środków czyszczących. Dla inwestora to mniejsze rachunki za media i niższa emisja ścieków.

Na efektywność sprzątania mają wpływ także wykorzystywane przez firmy sprzątające aplikacje służące do zarządzania usługami sprzątania. Narzędzia cyfrowe pomagają lepiej kontrolować realizację usług oraz szybciej reagować na bieżące potrzeby.