W związku z tym, jak dynamicznie zmieniają się przepisy prawa, wiele firm, aby móc im sprostać i prowadzić swoje działania zgodnie z ich wymogami decyduje się na podjęcie współpracy z kancelariami prawnymi. Rolą wyżej wspomnianych ma być szeroko pojęta pomoc na różnych etapach prowadzenia działalności. W związku z tym pojawia się pytanie, kiedy warto wejść w stałą współpracę z kancelarią oraz w jakich kwestiach możemy liczyć na jej pomoc.
Kiedy wejść w stałą współpracę z kancelarią prawną?
Tak naprawdę trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Wszystko bowiem zależy od tego, w jakich sprawach przedsiębiorstwo potrzebuje wsparcia i jak często takie sytuacje mają miejsce. Niekiedy zdarza się, że podpisanie stałej umowy o świadczenie usług prawnych mija się z celem, ponieważ firma na tyle rzadko potrzebuje w tych tematach porad, że zwyczajnie się to nie opłaca. Jeżeli jednak wątpliwości pojawiają się dosyć często, a co za tym idzie również potrzeba ich konsultowania z radcą prawnym, wówczas jak najbardziej stała współpraca będzie tutaj wręcz wskazana. W związku z powyższym, jeżeli nie czujemy się pewnie w tematach prawnych, a co za tym idzie grozi nam popełnienie błędu, który skutkować będzie nałożeniem na nas ewentualnych sankcji lub podpisaniem niekorzystnego dla nas kontraktu, wówczas niewątpliwie warto w taką współpracę wejść.
Obsługa prawna spółek – jaki jest jej zakres?
Oczywiście zakres obsługi prawnej zależy przede wszystkim od tego, z jaką kancelarią zdecydujemy się podjąć współpracę. Niemniej jednak im większa ilość zagadnień nie sprawia wyżej wspomnianego kłopotu, tym lepiej dla nas. Niemniej jednak dopowiadając na zadane powyżej pytanie, w zakres usług świadczonych z tytułu obsługi prawnej spółek wchodzą najczęściej: udzielanie porad prawnych dotyczących podejmowanych przez klienta działań, sporządzanie opinii dotyczących zawieranych przez spółkę umów, tworzenie umów, statutów oraz regulaminów, bieżące informowanie klienta o zmianach w przepisach prawa, prowadzenie spraw związanych z pracownikami zatrudnianymi przez przedsiębiorstwo, reprezentowanie klienta w negocjacjach, zakładanie oraz rejestrowanie spółek, udzielanie wsparcia podczas zawieszania i likwidowania spółek, pomoc w rejestrowaniu wszelkich zmian w Krajowym Rejestrze Sądowym itp. Zagadnień, które wchodzą w zakres usług świadczonych przez kancelarie jest zdecydowanie
więcej, jednak wyżej wymienione stanowią absolutną podstawę.
Współpraca stacjonarna czy na odległość – co wybrać?
W dobie Internetu istnieje możliwość zawierania współpracy na odległość. Z reguły odbywa się ona za pośrednictwem poczty e-mail i ewentualnie telefonu. Nie mniej jednak wiele firm preferuje współpracę z firmami, które stacjonują w tym samym mieści co one. Powód? Poczucie bezpieczeństwa, które niewątpliwie można uzyskać podczas rozmów bezpośrednich. Niemniej jednak wszystko zależy od preferencji danego przedsiębiorstwa i tego, co jest ważne dla jego właścicieli we współpracy z kancelarią prawną.