Program CRM to narzędzie usprawniające proces zarządzania relacjami z Klientami. Dobrze dobrany i odpowiednio wdrożony pozwoli na korzystanie ze wszystkich funkcjonalności systemu, co w efekcie przełoży się m.in. na zwiększenie przychodów firmy. Jak zaadaptować program CRM krok po kroku? Podpowiadamy.
Wdrożenie systemu CRM to proces, który wymaga zaangażowania całego zespołu. Profesjonalna implementacja narzędzia to gwarancja sukcesu, dlatego na etapie wdrożenia warto skorzystać z pomocy profesjonalistów. Takie wsparcie oferuje m.in. System ESTI CRM – dedykowani specjaliści wykażą się nieocenionym wsparciem przy afiliacji produktu.
Stworzenie listy funkcjonalności
Stworzenie listy funkcjonalności niezbędnych w codziennej pracy – to podstawowy krok, na jaki decydują się firmy rozpoczynające wdrożenie systemu CRM. To etap, który wymaga dokładnej analizy potrzeb przedsiębiorstwa, nierzadko również przeprowadzenia audytu. Warto również ustalić model procesów sprzedażowych, wskazać grupę pracowników, którzy pomogą przy wdrożeniu. Określenie priorytetów firmy pozwoli na płynne przejście do kolejnego etapu, jakim jest współpraca z dostawcą.
Współpraca z dostawcą narzędzia
Współpraca z dostawcą wybranego systemu to ważny krok na etapie wdrożenia systemu CRM. Jego zadaniem będzie sprawdzenie – wybranych przez przedsiębiorstwo – funkcjonalności narzędzia. Co ważne, na etapie testów programu będzie można zgłosić poprawki, jeśli pojawią się jakieś nieprawidłowości podczas afiliacji narzędzia. Współpraca z zespołem wdrażającym pozwoli uniknąć błędów, które zazwyczaj zdarzają się podczas adaptacji systemu.
Szkolenie pracowników
Prawidłowe wykorzystywanie narzędzia CRM przez pracowników poprawi efektywność sprzedaży i usystematyzuje relacje z Klientami. To właśnie dlatego, jeszcze na etapie wdrożenia programu, warto przeprowadzić dedykowane szkolenie np. w formie warsztatów dla osób, które w codziennej pracy będa korzystać z możliwości systemu.
Najczęstsze błędy przy wdrożeniu systemu CRM
Nieprawidłowe zarządzanie projektem, wdrożenie programu CRM bez wsparcia dostawcy, próba dopasowania firmy do narzędzia (nie odwrotnie), brak zaangażowania pracowników – to jedne z częściej popełnianych błędów przy adaptacji programu. Prawidłowe przejście przez etap wdrożenia sprawi, że oprogramowanie będzie idealnie dopasowane do potrzeb przedsiębiorstwa. Wdrożenie systemu CRM to ważny krok w rozwój organizacji i spora szansa na generowanie jeszcze większych przychodów firmy.