Opis produktu powinien stanowić klarowne przesłanie i wyraźnie pokazać, dlaczego klient ma go kupić. Do serca konsumenta trafisz nie tylko ceną, ale również skuteczną treścią. Przekonaj się, co należy uwzględnić w dobrej charakterystyce produktu i zwiększaj nią sprzedaż.
Jeśli chcesz się dowiedzieć, w jakim stopniu opisy Twoich produktów wspierają internetową sprzedaż, koniecznie przeprowadź profesjonalny monitoring. Dzięki odpowiednio dobranym algorytmom uzyskasz niezbędne informacje. Niezależnie od wyniku, buduj takie treści, które motywują do interakcji. Oto 8 rzeczy, które powinieneś uwzględnić, budując profesjonalny content produktowy.
- Korzyść – słowem pokazuj wartość, jaką uzyska nabywca i konkretne korzyści. Zamiast pisać, że walizka jest duża, podkreśl, że to model, w który spakują się dwie osoby. Dozuj ilość przymiotników, lepiej postaw na dobre zdjęcia produktów.
- Prawda – zamiast używania słów dotyczących wysokiej jakości czy niezawodności pokaż dane za pomocą cyfr np. 2 nasze produkty znalazły się na liście bestsellerów kosmetycznych tego miesiąca. Jeśli sprzedajesz gadżety sprowadzane z Chin, nie rozpisuj się o ich unikatowości. Takie opisy mijają się z prawdą i nie zainteresują nabywcę.
- Kreatywność – słowa mają moc, dlatego tak nimi wpływaj na wyobraźnię konsumenta, by po przeczytaniu opisu czuł się tak, jakby miał produkt w dłoni. Jeżeli opisujesz nowoczesny ekspres do kawy, nie pisz, że to urządzenie z programowanym czasem serwowania. Zachęć klienta do zakupu w przyjemniejszy sposób, np.: „Wyobraź sobie, że wstajesz rano, otwierasz drzwi do kuchni, a Twoja ulubiona kawa czeka już na Ciebie!”. W opisach pobudzaj zmysły i wykorzystaj sensoryczne odniesienia.
- Historia – storytelling to użyteczne narzędzie do prezentacji produktów. Pokaż w kontekście historii, że z tym wyrobem klient przezwycięży wszystkie trudności. Odpowiednio wyprofilowany materac sprawi, że w nareszcie zapomnisz o bólu pleców i będziesz mógł błogo spać.
- Perfekcyjna strukturę – architektura treści ma ogromne znaczenie, ponieważ klienci nie czytają, tylko „skanują”. Ściana tekstu zniechęca ich do zapoznania się z opisem. Twórz przejrzystą galerię słów, używając wypunktowań, pogrubień i akapitów.
- Esencja – w słownej prezentacji produktów liczą się konkrety. Opisuj atrakcyjnie, ale nie zapychaj przekazu zbędnymi słowami. Klient lubi mieć podaną kawę na ławę i nie będzie się przebijał przez 1000 niepotrzebnych słów.
- Obraz – wizualna prezentacja produktu to obowiązkowy must have. Nie jest powiązany z pisaniem, ale wpływa na konwersję. Stosuj zdjęcia, zdjęcia 360 i wideo.
- Teksty adresowane do ludzi, ale z wykorzystaniem SEO – skupiaj się na potrzebach nabywców, ale nie zapominaj o kluczowych frazach. Twoim klientem nie jest Google, ale wyszukiwarka może stanowić klucz do drzwi internetowego sklepu.
Możesz mieć fantastyczny produkt, ale bez poprawnego opisu go nie sprzedasz. W charakterystyce produktowej twórz persony i do nich kieruj przekaz. Pokazuj, dlaczego warto kupić konkretny wyrób, ale nie ograniczaj się do suchych faktów – lepszy efekt osiągniesz, wyróżniając się ciekawą treścią.