Wybór siedziby firmy jest bardzo ważną decyzją. Lokalizacja może być jednym z czynników świadczących o prestiżu firmy, zwłaszcza w obszarze obrotu dobrami luksusowymi oraz świadczeniem specjalistycznych usług. W cenie jest bliskość centrum, a także sąsiedztwo innych marek. Które biurowce w Warszawie są godne uwagi i mogą podnieść renomę przedsiębiorstwa? Oto kilka wybranych propozycji.
Nowe centrum biznesowych spraw
Wszyscy znamy tę przestrzeń, choć nie wszyscy byli tam osobiście. W głowie majaczy obraz będący pozostałością krótkiego kontaktu z serialem emitowanym przez TVN lub seansu najnowszej komedii romantycznej o komercyjnym przeznaczeniu. Miejsce akcji: wieżowiec korporacji, Warszawa Śródmieście. Za plecami świetnie ubranej bohaterki lub eleganckiego “szefa wszystkich szefów” nieodłączna panorama miasta, nieodzownie zapierająca dech w piersiach. Oto warszawski biurowiec XXI wieku – przeszklony, na wskroś nowoczesny i równie współcześnie urządzony. Gdzie go szukać na mapie miasta?
To nie tylko filmowa lokacja. Biurowce Warszawy faktycznie mogą być obiektem pożądania biznesmenów o aspiracjach sięgających najwyższych pięter wieżowców, w których przedsiębiorcy chcą mieć siedzibę. Jednym z nich jest Warsaw Spire, mieszczący się na Woli przy placu Europejskim 1. Jak zachwala właściciel kompleksu, jest to miejsce “idealne dla biznesu”. Składa się z trzech budynków o łącznej powierzchni 100 tys. m². Wieżowiec poza przestrzenią biurową posiada także centrum fitnessu, a na terenie pracownicy mogą skorzystać z usług restauracji, kawiarni, a nawet przedszkola.
Rewitalizacja drogą do serc biznesmenów
Jednym ze sposobów na przyciągnięcie uwagi przedsiębiorców jest inwestycja w istniejącą już zabudowę. Posiadanie siedziby w dobrze znanym i zakorzenionym w historii miasta obiekcie pozwala firmom chwalić się, że bliska jest im tożsamość Warszawy. Tak jest chociażby w przypadku budynku przy placu Małachowskiego. Sąsiedztwo Ogrodu Saskiego i Zachęty nobilituje. Zabytkowa kamienica z początku XX wieku została całkowicie odrestaurowana i doskonale wpisuje się w tętniącą życiem tkankę miasta.
Na handlowej mapie Warszawy ważnym niegdyś punktem był Centralny Dom Towarowy, przyciągający uwagę architektonicznym stylem powojennego modernizmu. Za sprawą interwencji inwestora po dawnym budynku ostała się jedynie żelbetonowa konstrukcja. Obiekt powiększono o nowe skrzydło i dostosowano do współczesnych wymogów. Obecnie stanowi jedno z najbardziej prestiżowych przestrzeni biurowych w ścisłym centrum, między ulicą Kruczą, Bracką i Alejami Jerozolimskimi.
A gdyby tak… wirtualne biuro?
Poza podanymi przykładami istnieją także budynki o nieco innym przeznaczeniu. Obiekty-widma? Nic z tych rzeczy! Wirtualne biuro to nowoczesna forma przestrzeni komercyjnej, która łączy w sobie cechy tradycyjnej siedziby z elastyczną formą organizacji pracy. Lokalizacja często bywa równie prestiżowa, a nie trzeba ponosić wszystkich kosztów najmu.
W ramach usługi nabywa się prawo do posługiwania się adresem oraz możliwość zlecenia obsługi korespondencji. Dodatkowo można zamówić usługi księgowe, fachową pomoc w rejestracji spółki lub skorzystać z porady przy zmianie formy działalności. Gdy zajdzie potrzeba zorganizowania konferencji, zarządcy wirtualnego biura oddają do dyspozycji świetnie wyposażone sale. To ciekawa alternatywa będąca rozwiązaniem godnym XXI wieku.