Firmy kurierskie coraz prężniej działają na polskim rynku, w niektórych okresach roku mając naprawdę całą masę klientów. Taki gorący czas to między innymi schyłek każdego roku i okres Bożego Narodzenia. To właśnie wtedy czas oczekiwania na przesyłkę dostarczoną przez kuriera może drastycznie się wydłużyć. W tym całym nawale pracy, niestety bardzo często podczas transportu lub dostawy, przesyłka ulega zniszczeniu. Co zrobić, gdy otrzyma się uszkodzoną przesyłkę?
Odpowiednie pakowanie przesyłki kurierskiej
Jak wygląda praca na sortowniach firm kurierskich, to tak naprawdę tajemnica poliszynela. Bardzo często paczki z przesyłkami dosłownie fruwają w powietrzu, zatem nie powinno nikogo dziwić, że od czasu do czasu ich zawartość ulega uszkodzeniu. Jedną z bardzo ważnych spraw jest zatem odpowiednio oznakowanie przesyłki już na etapie jej pakowania i nadawania. Jeżeli w środku znajdują się jakieś delikatne przedmioty, wykonane na przykład ze szkła, na opakowaniu paczki powinna znaleźć się etykieta informująca o tym. W jaki sposób ją zdobyć? Najczęściej jeszcze na etapie elektronicznego wypełniania formularzy do listu przewozowego, można wybrać opcję dotyczącą transportowania delikatnych przedmiotów. Wtedy otrzyma się do wydruku naklejkę, którą należy umieścić na paczce. Można też samemu kupić sobie specjalną folię, na której nadrukowana jest informacja o delikatnej przesyłce w środku. To ważna informacja dla kuriera, ale też dla osób pracujących na sortowni. Pracownicy mają wtedy świadomość, że w środku znajdują się przedmioty mogące ulec łatwemu zniszczeniu.
Uszkodzona przesyłka kurierska
Czasami już podczas odbierania paczki od kuriera można zauważyć i wyczuć, że z paczką stało się coś złego. Przykładowo podczas potrząsania paczką, można usłyszeć stukające o siebie elementy. Jeżeli ma się właśnie takie wątpliwości dotyczące zawartości paczki, najlepiej otwierać ją po prostu w obecności kuriera. Kurierzy bardzo często spieszą się i nie chcą zbyt długo oczekiwać na otwarcie paczki, jednak jeżeli przesyłka uległa zniszczeniu, będą musieli powrócić do klienta niezwłocznie. Warto zatem zatrzymać kuriera na kilka chwil i otworzyć przy nim przesyłkę. Gdy zawartość jest zniszczona lub uszkodzona, jak najbardziej można ją reklamować. W takim przypadku kurier musi wypisać odpowiedni druk, który dla każdej firmy kurierskie wygląda odrobinę inaczej. W druku tym zaznacza się między innymi jak wygląda uszkodzenie, które najprawdopodobniej powstało jeszcze na etapie transportu paczki. Paczka zostanie tymczasowo zabezpieczona i zabrana przez kuriera.
Paczka otwarta bez obecności kuriera
Jeżeli paczka została otwarta bez obecności kuriera, lub usterka w przedmiocie została wykryta podczas jego użytkowania ( a powstała w transporcie), również istnieje możliwość reklamowania jej. W takim przypadku najczęściej należy skontaktować się z infolinią firmy kurierskiej, gdzie dostanie się szczegółowe informacje dotyczące procesu reklamowania. Nie należy zatem tracić nadziei, Bo w większości przypadków uszkodzona z winy kuriera przesyłka zostanie nadana do nas raz jeszcze. E-sklepy oraz firmy kurierskiej mają bowiem ze sobą stosowne umowy, które regulują również takie wypadki.
Artykuł powstał przy współpracy z: https://allekurier.pl